Topuk Dikeni

Topuk altında, ayak altı tandonlarının (plantar) birleştiği noktada bu tandonların aşırı gerilme nedeniyle iltihaplanıp (faciit plantar) zamanla bu iltihabın kireçlenerek diken ya da kuş gagası şeklinde bir kemik büyümesi yaratan hastalıktır.

Ayak tandonlarındaki aşırı gerilme-çekme hasta ayağındaki statik patolojiler nedeniyle (pes planus ,pes cavus, hallux valgus, valgus medio tarsien ) olabileceği gibi, mekanik patolojiler de (ayak sağlığına uygun olmayan ayakkabı giyimi, düz tabanlı ayakkabı vb…) topuk dikenine zemin hazırlarlar.

Klinik bulgulara göre, topuk dikeni hastaları, genellikle, yataktan ilk çıktıklarında attıkları ilk adımlar sırasında ağrı duyarlar, daha sonra kasların ısınması nedeniyle bu ağrılar azalabilir. Hastalar uzun süre oturduktan sonra ayağa kalktıkları takdirde de ağrıları tekrar ortaya çıkar. Gerekli tedavi uygulanmadığı takdirde topuk dikeni, hastanın topuğuna basmasını engelleyip yürüme sorunları yaratacağından diğer patolojilere de (lombalji, bel agrıları vb… ) sebep olabilir.

Bio-mekanik nedenli bir hastalık olması nedeniyle sadece ilaç tedavisi uygulandığı durumlarda hasta geçici bir rahatlık hissedebilir ama hasta ayağındaki statik bozukluk tedavi edilemediği için ağrılar bir süre sonra geri gelir. Kalıcı bir tedavi için hastanın ayak ölçülerine göre özel yapılmış ortopedik ayak tabanlıkları kullanılmalıdır.

Ortopedik tabanlığın topuk dikeni için işlevleri söyle sıralanabilir:

• Yürüme sırasında ayak ile zemin arasında tampon görevi yaparak etki-tepki nedeniyle oluşan direnci ve ağrıyı azaltma,
  • Değişik yoğunlukta tabanlık elemanları ile yürüme esnasında ayak ve bacak kaslarına yansıyan mikro titreşimleri yok etme,
  • Ayakta hem statik hem de mekanik düzeltme sağlar.

Detaylı Bilgi Almak İçin 0 505 982 98 98  Nolu Telefonumuzu Arayabilirsiniz.

Pazartesi – Cumartesi : 09.00 – 19.30 Çalışma Saatlerimiz.